Vrijwilligers werk in Ghana!

De eerste dagen (introductie)

Heee allemaal!

Na mijn veganistische vlucht werd ik opgehaald door Dennis en William (ja idd veganistisch, echt een foutje wat mij kan overkomen. Ik wou een vegetarische maaltijd aanvragen, maar had per ongeluk een veganistische aangevraagd. En nee ik ben ook niet vegetarisch). William en Dennis brachten mij naar Tina. We reden over een zandweg en dat was (zoals chiel zou zeggen) best ellendig. De volgende dag kreeg ik eerst les over de cultuur en taalles. Daarna gingen we naar kokrobite, een vissersstrand. Dat was erg mooi om te zien! Hier kreeg ik ook drumles, waar ik best goed in was... 'Savonds heb ik samen met Tina en Seth (kleinkinderen van Tina, tweeling en 9 jaar oud) de afwas gedaan. Tina en Seth doen elke dag de afwas en dat is best een lange klus. Eerst moeten we buiten water gaan halen en vervolgens met een zeep en doek sop maken. Dan wassen we al het service af en moeten we in een andere bak het zeep eraf spoelen. Na het afwassen moeten we het vieze water achter de poort weg gaan gooien. Seth wou even laten zien hoe goed hij de bak met water op zijn hoofd kon dragen! Zoo schattig en knap dat hij dat al kon. We hebben ook veel gelachen tijdens het afwassen. Iedereen is heel aardig en lief en ze vragen steeds are you okay eva?

De volgende dag gingen Dennis, William, Tina en ik naar de Accra Market. Een super grote markt met alleen maar Ghanezen. Alles werd op het hoofd gedragen en het lijkt wel of alle vrouwen een baby hebben. Je ziet iig heel veel babys op de rug. Vaak slapen ze, ookal is het zo druk. En ohja je kan een baby ook best in een kartonnen doos leggen. Ik heb gezien dat ze er heerlijk in sliepen. Ik was hier echt de enige blanke en er werd dan ook vaak naar me geroepen. Ze roepen dan Obrini (blanke/westerling) buy this buy this. Ook kreeg ik hier mijn 2e huwelijks aanzoek, maar geen zorgen ik heb het afgewezen! Op de terug weg kochten we bij een stoplicht wc-papier. Je kan hier namelijk alles kopen bij een stoplicht. Ze komen langs de autos lopen met allerlei spullen. Savonds heb ik weer de afwas gedaan met Tina en Seth. Daarna hebben ze een super mooie tekening gemaakt in het boekje wat ik bij heb (van Denise, Coco en Lisanne gekregen). En ze tekende jou stickers na Iris (die zaten in de 1e envelop die ik mocht openen). Ze waren heel blij met de stickers!

Vandaag ben ik naar mums care gegaan. Het weeshuis waar ik de komende tijd verblijf. In de auto opweg naar hier heb ik Dennis mijn bidon met de foto van ons gezin erop laten zien. Hij vond je een erg mooie vrouw mama! Alleen hij zei wauw your grandma looks beautiful! Ik heb een rondleiding van Nina en Sara (die zitten hier al even nederlandse en zweedse) gekregen en het ziet er super goed uit. Een eigen bedje en een echte wc. Zelfs de douche doet het een soort van (ieniemienie straaltje). Ik ben benieuwd naar de kinderen! Daar gaan we dalijk heen!

Veel liefs en ik hoor graag iets van jullie

xxxx

Reacties

Reacties

Jana

Hee Eefje!!
Wat een leuk verhaal. Wat kreeg je te eten in het vliegtuig? Was het beter dan een bord ijsklontjes?

Het klinkt alsof je heel veel bijzondere dingen mee maakt. Fijn dat je zo populair bent onder de Ghanezen, maar kom maar lekker terug naar NL over drie maandjes.

Veel plezier en succes op mums care! Groetjes aan alle kids ;)

xxxxxx

Lidi

Hoi Eva.
Heel leuk zoals je het beschrijft! Ik kan het me best een beetje voorstellen, hoe het daar gaat. Ook door de foto's die je al stuurde. Zet je die ook een keer op je blog?
Ik vond Dennis al meteen heel sympathiek, maar op het einde van het verhaal toch wat minder :).
Dikke knuffel en veel plezier verder.
PS: ik had geen mail gekregen over dit verhaal, maar zal me nog een keertje aanmelden.

Sophie

Heeee eb

Heel leuk om te lezen wat je allemaal al meemaakt! Klinkt al alsof je goed op je plek zit met leuke mensen! Super fijn :)
En dan nu bij het weeshuis, ik ben benieuwd naar de kinderen en natuurlijk de verhalen/foto's van wat je mee gaat maken! Iig super leuk dat je de blog gebruikt!

Heel veel plezier en succes meis! Ik spreeek je, veeel liefs xxxx

Claudia

Heeee eev,

Wat leuk om te lezen dit! Super stoer dat je daar nu gewoon bent.

Ik moest wel even lachen om je 'beautiful grandmother' haha.
Succes bij mums care.

Dikke knufff

Sanne

He Eva,

Superleuk om dit gelezen! Al behoorlijk wat meegemaakt die eerste paar dagen. Een 2e huwelijksaanzoek zelfs! Ben benieuwd naar je komende verhalen en wat je verder allemaal wel niet gaat beleven.

Veel plezier bij mums care!

Sophie m

Heeee ebb!

Heeel leuk verhaal om te lezen!! Ben wel opgelucht dat je al die huwelijksaanzoeken hebt afgewezen haha, maar er zullen er nog wel veel meer komen dus bereid je maar vast voor. Klinkt alsof je een heel leuk welkom hebt gehad met iedereen. Ben ook heel benieuwd naar de foto's en je volgende verhaal!

Heeel veel plezier en succes met de kindjes!

xxxxxx

PS. Ik heb mezelf maar even sophie M genoemd zoals je ziet ????

Kevin - Travel Active Vrijwilligerswerk team

So far so good Eva!

Enjoy :)

Denise

hahahaha eefje, wat een heerlijk komisch bericht! Geniet ervan, maar zo te horen komt dat helemaal goed! Zo te horen moet ik daar eens op mannen jacht hahaha;)

Lieeefs!

Floor

Heee Eef! Wat leuk dat je zo fijn wordt ontvangen door Tina en de fam. Het klinkt alsof het allemaal heel goed gaat. Ik ben ook wel benieuwd wat die veganistische maaltijd precies was dan. En hoe bevalt het met de kindjes? Heel veel plezier.
xxxx

Chiel

Leuk dat je nog iets van me geleerd hebt ;)
Het klinkt alsof het erg leuk is daar! Heel veel plezier en succes met les geven!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active